Speciale Producten /

Voegovergangen

Voegovergangen

Kunstwerken, zoals bruggen en viaducten, veranderen in lengte door temperatuurverschillen. In de zomer is een kunstwerk langer dan in de winter. We brengen voegovergangen aan om deze lengteverandering op te nemen. Zo voorkomen we scheuren in de aansluiting op de weg.

Silent Joint®

Samen met Salverda Bouw, ons zusterbedrijf dat ook onder de Schagen Groep valt, plaatsen we de Silent Joint-voegovergang op bruggen en viaducten door heel Nederland. Dit is een duurzame en geluidsarme oplossing. De Silent Joint® gebruikt spiraalveren om spanning gelijkmatig te verdelen tussen de hoekprofielen. Dit zorgt ervoor dat het aanhechtingsvlak spanningsvrij blijft en voorkomt schade tussen het asfalt en de voegovergang. De Silent Joint® kan bewegingen tot wel 100 millimeter opvangen. De inbouwlengtes zijn onbeperkt. De prefab uitvoering van de Silent Joint® kunnen we snel inbouwen, waardoor we langdurige verkeersstremmingen beperken. Sinds 2006 plaatsen we de Silent Joint® onder licentie van het Zwitserse bedrijf RSAG (Reparatur- und Sanierungstechnik AG). Tests van Rijkswaterstaat laten zien dat deze voegovergang uitstekend bestand is tegen vervormingen. Op de drukste snelwegen gaat de Silent Joint® meer dan tien jaar mee, en op wegen met een lagere verkeersbelasting kan de levensduur zelfs oplopen tot twintig jaar of meer. Dit helpt hoge onderhoudskosten en afsluitingen te voorkomen.

Silent Joint Flex®

Een variant op de Silent Joint® is de Silent Joint Flex®. Bij deze variant gebruiken we een kunststof bindmiddel dat we koud aanbrengen. Hierdoor komt er geen stof of rook vrij en kunnen we de klus snel klaren. De Silent Joint Flex® is ook een stuk ‘slanker’ dan de traditionele Silent Joint®. Dit komt door het bindmiddel, dat na het aanbrengen niet meer gevoelig is voor temperatuurverschillen. Dankzij de snelle montage duurt het werk korter en zijn verkeersstremmingen van korte duur.

Therma Joint

Ook de Thema Joint is een van de geluidsarme voegovergangen die we aanbrengen. Deze rubberbitumen voeg is 50 centimeter breed, 7 tot 11 centimeter dik en kan bewegingen tot 30 millimeter opnemen. De Therma Joint is geschikt voor wegen met een lage verkeersintensiteit.

Schijnvoeg

Om te voorkomen dat asfalt scheurt op locaties waar weinig verkeer rijdt en weinig beweging plaatsvindt, brengen we schijnvoegen aan. Deze zijn 2 centimeter breed en 3 centimeter diep.

Samen maken we morgen.